Administrativní pracovníci a MS Office

06.04.2012 15:11

Mnozí pracovníci administrativy zvládají techniky MS Office na dobré úrovni, jsou již proškoleni a postupnou praxí získávají potřebné rutinní dovednosti. Zde je škoda, že v mnohých případech necítí potřebu své znalosti prohlubovat. Setkávám se, ale i s administrativními pracovníky, kteří se z počátku ke školení staví rezervovaně, ale postupem času zjišťují, že si pouze mysleli, že s aplikací MS Excel, popř. Word umí pracovat. Jak pak společně pronikáme do tajů těchto aplikací, objevují nové možnosti, které by jim zůstaly utajeny. Na konci výuky pak vyjadřují své kladné pocity nad účasti v kurzech. Následně často slýchám o předešlém užívání aplikací, jako o pouze intuitivním. Doslova: "Vždyť já vlastně do toho Wordu písmenka jen plácala". Po absolvování kurzu MS Excel je nadšení znásobeno zjištěním, jak smysluplné užínání této aplikace může práci zjednodušit a zefektivnit. V kombinaci znalosti s MS PowerPoint se pak stávají opravdovou kvalifikovanou pracovní sílou svého zaměstnavatele.

Někdy je trošku problém, tyto pracovníky přesvědčit k účasti na kurzech. Není mi známo, co je k tomu vede. Jestli obava nad nezvládnutím kurzu, i když je zbytečná, dokázal bych to pochopit. Pokud se jedná o pohodlí, či nechuť se něčemu naučit, pak lituji jejich zaměstnavatele.

Naopak jsem měl potěšení přivítat na kurzech i absolventy vysokých škol, kteří si chtěli své znalosti ověřit a prohloubit. Přiznám se, že jsem byl poněkud zaražen a vyjádřil jisté obavy, jestli jsem schopen těmto uživatelům PC rozšířit jejich obzory v této oblasti. Po kurzu se mi dostalo ujištění, že kurz byl pro ně přínosem, neboť na mnohých školách výuka těchto předmětů není prioritní a aplikace nemají zažity.

Víte-li, že máte v této oblasti mezery, můžete si vybrat z kurzů:  MS Excel; MS Word; MS Powerpoint;

MS Outlook; Balíčky kurzů

Přechod na úvodní stránku: Úvodní stránka

Přechod na ostatní články: Články,informace